sTARTUp Day 2021 on läbi ja Code Giftil oli rõõm seda külastada. Seda peeti juba viiendat korda ning nagu ka eelnevatel kordadel, oli see ka tänavu sündmusterohke ja väga hästi korraldatud. Heade mõtete linna kogunes nendeks päevadeks osa võtma umbes 3000 külastajat ja üle 150 esineja, et jagada enda ideid ning kuulata teiste omi.
Toome välja selle sündmuse kolm peamist tähelepanekut, mis nende paari päeva jooksul silma jäid.
1. Võimalused kohtuda sarnaste mõtetega inimestega
sTARTUp Day on suurepärane koht tutvumiseks oma valdkonna ja ühiste huvidega inimestega, selleks et vahetada ideid ja laiendada oma võrgustikku. Ettevõtjad, tegevjuhid, arendajad, disainerid, turundusinimesed – esindatud olid paljud ning just nimelt osalejate mitmekesisus on selle ürituse suur pluss.
Kasulik on õppida midagi erinevate erialade inimestelt, et leida inspiratsiooni ja äratada loovust. Paljud investorid ja tegevjuhid jagavad oma teekondi ja ideid, mis on väärt kuulamist. Teiste inimeste vigadest/kogemustest on ilmselt kõige parem õppida ja ainuüksi seepärast on mõistlik neid lugusid kuulata.
Lisaks on paljud ettevõtted ja nende esindajad oma meeskonda aktiivselt täiendusi ja koostöövõimalusi otsimas, seega tasub ürituselt osa võtta ka nendel, kes otsivad uusi tööalaseid väljakutseid.
Nii et olenemata hetkelisest tööalasest staatusest või valdkonnast on sTARTUp Day näol tegemist festivaliga, millest tasuks igal juhul osa võtta, kui on vähegi huvi ettevõtluse ja startup’i maailma vastu.

Ärifestival sTARTUp Day 2021. FOTO: Mana Kaasik
2. Praktilise suunitlusega ettekanded ja seminarid
Üritusel oli väga mitmeid praktilise suunitlusega ettekandeid, millest saadud teadmisi on lihtsalt moel võimalik rakendada edasisse tööellu. Näiteks räägiti, kuidas korraldada edukalt kaugtööd COVID’i tingimustes, kuidas ideest prototüüpi teha ning millised on kasutajakogemuse (UX) ja SEO põhitõed alustajatele.
Näiteks prototüübi loomisel on tähtis on kohe algusest peale suhelda (potentsiaalsete) klientidega ning küsida nende tagasisidet ning arvamust oma tootele/teenusele. Pigem on mõistlik lansseerida kiiremini ning saadud tagasisidega teha juba teadlikuid muudatusi ning edasiarendusi oma müüdavas tootes, sest kui jääda liigselt arendama oma algset ideed võib tekkida olukord, kus toode ei rahulda kliendi vajadusi ning liiatigi ei olda nõus selle eest ka maksma.
Samuti oli mitmeid ettekandeid teemal, kuidas korraldada paremini kaugtööd, et edendada ja hoida tiimitööd toimivana. Online üritused, piisavate pauside tegemised, kirjalikud dokumentatsioonid olid vaid mõned näited sel teemal, kuidas seda läbi viia.
3. Palju helgeid ideid
Ootuspäraselt oli sTARTUp Day täis põnevaid ideid ja väljakutseid. Ideed ulatusid tervisetehnoloogiast mehhatroonikani ning see indikeeris, et lahendada on veel palju probleeme. Kuid mis veelgi olulisem – nendele probleemidele on juba leitud ka lahendusi ning need lahenduse pakkujad olid tulnud kohale, et otsida võimalikke investeeringuid oma toodete arendamiseks ja meeskonna kasvatamiseks. Arvestades pidevat tehnoloogiaarengut, ei olnud üllatav, et paljud ideed olid seotud ka tehisintellekti (AI) ja masinõppega (machine learning). Näiteks pitchingu võitjaks tulnud Leedu startup VSight on loonud platvormi, mis võimaldab ettevõtjatel tööjõudu omavahel paremini ühendada ning teeb seda liitreaalsuse (augmented reality, AR) abil.
sTARTUp Day 2021 pitchingu võitjate kohta on võimalik rohkem lugeda siit: https://www.startupday.ee/news/startup-pitching-powered-by-estban-the-winners-have-been-announced

Ärifestival sTARTUp Day 2021. FOTO: Kiur Kaasik
Kokkuvõtteks võib öelda, et startup’i ökosüsteem Eestis kasvab iga aastaga ja see üritus kannab selles suurt rolli. Seega tasub sTARTUp Day’d kindlasti külastada ja mitte üksnes eelnimetatud 3 punkti põhjal, vaid ka paljude teiste, mille kohta saab rohkem teada seda üritust ise külastades!
Päises oleva foto autor: Kiur Kaasik